Bu yaz ödevimiz ÖZ-DENETİM
20 Aralık 2019TED ALANYA KOLEJİ’NDE MUHTEŞEM MEZUNİYET
20 Aralık 2019TED Alanya Koleji “Değişim Başlıyor!
“sloganı ile eğitim alanında farklı olduğunu bir kez daha ortaya koydu. TED
Alanya Koleji Eğitim Koordinatörü ve aynı zamanda Ortaokul-Lise Müdürü olan Kâmil
OKUROĞLU’na eğitim yaklaşımlarını ve değişimi sorduk.
TED Alanya Kolejinin eğitim anlayışı ve onu diğer okullardan farklı kılan
özellikleri nelerdir?
Öğrencinin akademik başarısını, yabancı dil becerisini, sosyal etkinleri
sürdürebilme becerisini, duygusal zekâsını eş zamanlı olarak geliştirmeyi
hedefliyoruz. Mezun olduktan sonra, akademik başarısıyla bir üst kuruma hazır
ve yaşam hedefine yaklaşmış olan öğrencinin yabancı dil becerisi onun
kültürlerarası etkileşimini, çok yönlü düşünmesini, farklı yönde bakmasını sağlıyoruz.
Birçok aktiviteyi tanıyarak en az bir spor veya sanat dalında etkinliğini
sürdüren, özgüveni gelişen öğrenci; okulda öğrenciler ve öğretmenler arasında
iletişim ve yaşam tarzı ile de duygusal zekâsını geliştirmektedir. Bilgiyi
öğrenmenin ötesinde düşünceleri anlama, görüş bildirebilme, ön görme, kendini
tanıma, farklılıkları görebilme becerileri de duygusal zekânın gelişimiyle
sağlanır.
TED Alanya Koleji “Değişim Başlıyor!” diye kamuoyunda büyük bir kampanya başlattı.
Bu değişimi biraz açar mısınız?
Dünya değişiyor.
Eğitim Bilimleri ve teknoloji hızla değişiyor. İhtiyaçlar ve beklentiler değişiyor.
Bu değişim içinde eğitim ihtiyaçları ve sizlerin eğitimden beklentileri de gün
geçtikçe değişiyor. Bu çerçevede; TED Alanya Koleji
olarak velilerin beklentilerini doğru algılayarak uygun modelleri hayata
geçiriyor; kendimizi sürekli güncelliyoruz.
Son yıllarda eğitimciler, mimarlar ve araştırmacılar okulların mimari
tasarımının çocukların davranışlarını büyük ölçüde etkilediğini ortaya koymuşlardır.
Colorado Üniversitesinden Psikoloji Profesörü James Banning; “Biz binalara şekil veriyoruz, onlar da bize.” diyerek fiziksel
çevrenin bireylerin davranışlarını oluşturmada ne denli önemli olduğunu; iyi
tasarlanmış bir fiziksel alanın çocuk için daha çekici olduğunu ve çocukların
fiziksel alana olan olumlu duygularını okul, öğretmen ve arkadaşlarına
yansıtabildiğini bilimsel olarak ortaya koymuştur.
– Anaokulumuzun dış cephesi, koridorları, sınıfları ve ortak yaşam alanları (kapalı oyun
odası, kütüphane, uyku odası) özgün bir mimari ile bu amaçlar doğrultusunda
tamamen yenilenecektir. Sınıf içinde bulunan tüm eğitsel araçlarımız Nienhuis
ve Dusyma gibi uluslararası okul öncesi materyalleri ile değiştirilecek ve
tümüyle yenilecektir.
– Uluslararası standartlarda “BİLİM VE
SANAT SOKAĞI” yapılacaktır. Yapılacak olan BİLİM VE SANAT SOKAĞI’nda FEN VE TEKNOLOJİ LABORATUVARI, özel olarak tekrar tasarlanacak 3 BOYUTLU EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ SINIFI, APPLE IMAC EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
LABORATUVARI, RESİM ATÖLYESİ ve TEKNOLOJİ TASARIM DERSLİĞİ yer
alacaktır.
Alanya’ da ilk ve tek olacak uygulamada İlkokul, Ortaokul ve Lise
öğrencilerimiz IMAC eğitimleri ile
ileri Apple uygulamalarına Apple uzmanlarının yönlendirmeleri ile başlangıç
yapacaklar. Apple Teknolojisi ile Yabancı Dil Eğitimi ve diğer tüm temel ders
eğitimlerinin yanı sıra Bilişim Teknolojileri, Dijital Kitap Yazımı, Uygulama
Yazılımı, Görsel Sanatlar, Müzik Prodüksiyon, WEB tasarım ve Medya Tasarım gibi
alanlardaki yaratıcılıklarını en ileri seviyeye taşıyarak çalışmalarını hayata
geçirme şansı yakalayacaklardır.
TED Koleji öğrencilerini diğer öğrencilerden ayıran özellik nedir?
Öncelikle
yabancı dil eğitimine çok önem veriyoruz. Yabancı dil programı TED Genel
Merkezindeki uzmanlar tarafından hazırlanmış ve Talim Terbiye Kurulu tarafından
onaylanmış ilk ve tek programdır. Biz k12 okuluyuz, yani anaokulundan 12.sınıfa
kadar yatay ve dikey koordine edilen bir müfredat programımız var. Anaokulunda
başlayan İngilizce eğitimi tüm aşamalarda ölçme değerlendirme birimi ve TED
Genel Merkezinin yaptığı sınavlar ile süreç değerlendirilmektedir. Bu yıl
yabancı dil saatlerimizi daha da artırarak 5.sınıflarda 16 saate ve lise
9.sınıflarda 14 saate çıkardık.
Öğrencilerimiz,
uluslararası dil sertifika sınavlarına yönlendirilir ve bu sınavlarda başarı
sağlayabilmeleri için ders içi-ders dışı hazırlık ve pekiştirme çalışmaları
yürütülür. Bu bağlamda; TED Alanya Koleji öğrencileri, yaş ve düzeylerine uygun
olacak şekilde İngilizce alanında Cambridge University; Starters, Movers,
Flyers, SLEP, IELTS testleriyle KET, PET, FCE; Almanca alanında ise Goethe
Institüt; Goethe-Zertifikat A1 (Fit in Deutsch 1), Goethe-Zetifikat A2 (Fit in
Deutsch 2), Goethe-Zetifikat B2 (Zetifikat Deutsch) sınavlarına
yönlendirilmekte ve katılacakları hedeflerine uygun sınava hazır hale
getirilmektedirler. Böylelikle öğrencilerimizin ulusal sınırların dışında da
deneyimler kazanmaları ve yurt dışında yüksek öğrenim görmelerine olanak
tanıyabilecek uluslararası geçerliliği olan sertifikalar edinmeleri
sağlanmaktadır.
Analitik
düşünceyi destekleyen ve duygusal zekâyı geliştiren “Okul Sonrası Programlarımız”, öğrencilerimizin sanatsal ve sportif
yönlerini geliştirmek amacıyla okul eğitimini destekleyici çalışmalardan
oluşmaktadır. Öğretim yılı içerisinde kademelere göre satranç, masa tenisi,
piyano eğitimi, keman eğitimi, orkestra ve koro çalışması, basketbol, voleybol, yüzme, TÜBİTAK, Model
Birleşmiş Milletler (MUN ve JMUN), halk oyunları
ve Türkçe, İngilizce tiyatro çalışmaları
yapılmış ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir.”
Yıllardır rayına
oturtulamayan, sürekli değiştirilen, bazı tanımlamaları sistemsizlik olarak yapılan eğitim sistemimiz için neler söylersiniz?
Çok genç bir nüfusumuz var. Gençlerimizi ülkemizin gerçek gereksinimlerine göre
eğitip eğitmediğimiz sorgulanmalı. Hangi alanda uzmana, hangi alanda ara
elemana ihtiyaç olduğu konusunda ayrıntılı bir çalışma yapılmalı. Nitelikli ve
planlı bir eğitim, bütün sorunların çözümünü oluştururken bunun tersi ülkemizin
sorunlarının giderek büyümesine yol açıyor. Biz, TED Alanya Kolejinde tüm
öğrencilerimizin değişik alanlardaki ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkararak,
sahip oldukları potansiyeli en son noktaya kadar kullanmalarına
olanak tanıyacak bir eğitim almaları için çalışıyoruz.
Biz çocuklarımızı bilinçsiz bir yarışın içine sokmaktan kaçınıyoruz. Kolejimizde
eğitimin temel amacı, öğrencilerimizi yurtiçinde ve yurtdışında iyi
üniversitelere yerleştirmekten öte, öğrenciyi seçtiği bu üniversitelerde
başarılı olabilecek bir biçimde eğitmek.