Çanakkale’nin kalbi bu kez TED Alanya Koleji konferans salonunda attı.
20 Aralık 2019İlkokul Eğitiminde TED Alanya Koleji Neden Farklı?
20 Aralık 2019
BİZ,
KİMİZ?
Biz, Atatürk’ün kurduğu bir okuluz. Aynı zamanda ülkemizdeki en köklü sivil
toplum kuruluşlarından biriyiz. Bu niteliğimiz, göğsümüzdeki en önemli, en
değerli ve eşi benzeri olmayan bir madalyondur.
NASIL
BİR TAKIMIZ?
Türk Eğitim Derneği’nin köklü değerlerinden güç ve destek alan seçkin
akademik kadromuzun ve yöneticilerimizin K12 bütünlüğü içinde oluşturduğu ‘güçlü
takım’, bize eğitimle ilgili, hayal gücümüzün yettiği her
ayrıntıyı planlama, davranışa dönüştürme ve ürün olarak somutlaştırma yeteneği
katar.
NEYE
ODAKLANIRIZ?
Öğrencilerimizin bilim, sanat, spor ve kültür alanında kendi ruhlarını
yansıtan özgün eserler oluşturmaları için yeni ve keşfedilmemiş olanaklar
yaratırız. Böylelikle onlar keşfederler ve kendilerini gerçekleştirirler.
21.
YÜZYILIN OKULU OLMAK…
Dijital dünyanın farkında olan, riskleri ve fırsatları bilen genç bireyler,
yeniliğin farkında olan gençler yetiştiririz. Onlar, 21. yüzyılın karmaşık ve
hızlı değişen dünyasına birer bilgi okuryazarı olarak ayak uydurabilen dünya
vatandaşlarıdır. Ortaokulumuz, ulusal kültürünü ve değerlerini bilen, bu
kültürü evrensel değerlerle birleştirebilecek; aynı doğrultuda anadil, yabancı
dil, tarih kültürüne sahip bireyler yetiştirir.
NASIL
BİR ULUSLARARASI OKUL?
Ortaokula başlayan öğrencilerimiz yoğunlaştırılmış İngilizce derslerine “kendi
seviyelerine en uygun” sınıflara yerleştirilerek dünya
vatandaşı olmanın ilk adımını atarlar. Bunun yanı sıra ise ortaokul eğitimi
süresince günlük yaşamda yer alan konular, temel dil bilgisi süreci ve dil
yapısına hâkim olmayı sağlamak amacıyla Almanca ikinci yabancı dil olarak
verilir. Cambridge ESOL, TOEFL İTP-İBT, TOEFL Jr. ve GOETHE Institut FIT
sınavları ile de öğrencilerimizin dil becerileri dünya çapında sertifikalarla
belgelenir. Açılımı ‘Eğitimsel Mükemmellik’ anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en
büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı,
öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik
ve canlı bir eğitim modelidir. Ortaokul BTEC programımız Seviye 1 ve Seviye 2
dersler ile yeni bir dünyanın kapılarını aralamak ve 21. yüzyılı anlamlandırmak
için kurgulanır ve öğrencilerimize bu kazanımlar aktarılır. Uluslararası
programlarla öğrencilerimizi bir “Dünya Vatandaşı” olmaya adım attırır ve
onlara geleceğin meslekleri doğrultusunda kariyer senaryoları hazırlarız.
‘SET
ÖĞRETMEN’ UYGULAMAMIZ, ÇOK ÖZEL AYRICALIĞIMIZ…
TED Alanya Koleji Özel Ortaokulu ‘set
öğretmen uygulaması’ ile çok ayrıcalıklı bir eğitim
modeli geliştirmiştir. Bu model ile aynı kuşakta şubeler arasındaki standartları
en iyi düzeye eriştiririz (Her şubeye aynı öğretmenin, aynı sayıda girmesini
sağlarız.) ve setteki öğretmenlerin kılavuzluğuyla 4 yıllık bir gelişim planı
öngörür ve uygularız.
GERİ
BESLEMENİN OMURGASI OLARAK ‘DENEME SINAVLARIMIZ’…
Ortaokulda ‘Geri Besleme ve Etüt’ sisteminin omurgasını 4. sınıftan 8.
sınıfa düzenli yoğunlaşan ‘Deneme Sınavları’ oluşturur. Deneme sınavlarımızın
sonuçlarını çok değerli birer tahlil sonucu gibi titizlikle ele alır ve onlara
uygun, bir sonraki deneme sınavına kadar sürecek özel gruplarla ve özel
içeriklerle gerçekleştiririz.
ORTAOKULU
İKİ EVRELİ BİR KURGU YAKLAŞIMI İLE ELE ALIŞ…
Ortaokulumuzun 4 yılını sabit bir yaklaşımla değil, çocuklarımızın
değişimlerine ve öne çıkan gereksinimlerine bağlı biçimde içeriklendirilmiş,
esnek ve 2 ayrı evre biçiminde ele alırız: 5 ve 6. sınıflarımız için
sosyal etkinlikler ve yabancı dil açısından özel olarak içeriklendirilen Ortaokul
Temel Evresini; 7 ve 8. sınıflarımız için akademik
gereksinimlerin değerlendirildiği ve ileri düzey çalışmalar ile liseye
hazırlığın öne çıktığı Ortaokul Performans Evresi izler.
Ortaokul Temel diye adlandırdığımız basamağın başlangıcında 5.
sınıflarımıza yoğun İngilizce eğitimi verilir. Bu alanda gelecek çizgisi
oluşturacak Kolejliler kendi ilgi alanlarına göre kulüp seçimini yaparlar.
Ortaokul boyunca iç içe olacağı kulüp ve sosyal etkinliklerde İngilizceyi etkin
kullanmaya kendini hazırlar çünkü daha yer alacağı birçok uluslararası platform
ve proje vardır, kendini uluslararası platformlara, ‘dünya okuluna’ hazırlar.
DEKORDAN
İÇERİĞE, FARKLI SINIFLAR…
Ortaokul düzeyinde uyguladığımız ‘Öğretmen
Dersliği Modeli’, öğrencilerimizin dilediği öğretmenine
her an erişebileceği, işlevsel ve pedagojik açıdan son derece verimli bir
eğitim-öğretim ortam oluşturur. Her dersliğimiz bu bağlamda özel bir atölye,
kütüphane veya laboratuvar niteliğine sahiptir.
KİMSEYİ
GERİDE BIRAKMADAN YÜRÜMEK…
Ortaokul Temel ve Ortaokul Performans gruplarımıza hitap eden ‘Üçlü Sarmal
Etüt Sistemimiz (Bireysel Takip Sistemi, hafta içi etütleri ve hafta sonu etütleri)
ile akademik çalışmalarımızın omurgasını sağlamlaştırırız. Bu katkılar, en verimli
ders modeli ve ‘dersi derste öğrenme esası’ ile birleşir ve okulumuzu akademik
açıdan ayrıcalıklı kılar.
ORTAOKUL
ÖĞRENCİLERİMİZ ÖĞRENİRKEN, BÜYÜRKEN, GELİŞİRKEN…
Ortaokul düzeyinde Kolejliler, öğrendiklerini net sınırlarla kısıtlamak
yerine, farklı bakış açılarına hoşgörüyle yaklaşma kültürü edinirler. Empati
becerilerini geliştirirler. Dünyayı siyah beyaz olarak değil, tüm renkleriyle
fark ederler ve kendi renklerini cesaretle ortaya koyarak çeşitliğe katkıda
bulunurlar.
Kolejliler, tüm bu çeşitliliğe kendi ulusal kültür ve değerlerini koruyarak
katkı sağlar ve dil öğrenimini, genel kültürün geliştirilmesiyle paralel
gerçekleştirir.
DİLİMİZ,
UFKUMUZU BELİRLER…
Ana dilimiz Türkçe ve edebiyat bağlamında ve K12 bütünlüğü içerisinde özgün
bir bibliyografyayı içeren ‘12 Evreli Özgün Okuma Programı’ uygularız.
Öğrencilerimizi, akademik öğrenme etkinliklerine mental yönden tam hazır
hale getiririz.
TED Alanya Koleji’nde “kitap okumak bir gelenektir”. Kitap okumanın boş
zamanlarda değil, okumak için ayrılmış özel zamanlarda yapılan bir eylem
olduğuna inanırız ve somut davranışa dönüştürürüz. Bu doğrultuda, Türkçe
derslerinde bu felsefeyi yaşamla buluştururuz.
TED Alanya Koleji, ortaokul düzeyinde öğrencilerimizin ana dil Türkçe
kullanım becerilerini üst düzeye taşıyabilmek için ‘özgün
yazma programı’ uygularız. Her kademeden
öğrencinin ortaokuldan mezun oluncaya dek yazabilecekleri ve yaratıcılıklarını
sergileyebilecekleri türlerle ilgili sınıflandırma çalışması yaparız ve bu
çalışmaya uygun, 4 yıl süreli bir yazım pratiği-üretim çalışması
sürdürürüz. Dilekçeden öyküye, şiirden günceye çok farklı türlerin
uygulamalarını 4 yıllık süreçte ve bir basamaklama mantığıyla gerçekleştiririz.
‘Yazabilen’ çocukların gerçekten okur-yazar olabileceklerine, metinleri ve
hayatı daha iyi çözümleyebileceklerine inanırız.
NASIL
BİR MATEMATİK YAKLAŞIMI?
Biz, Kolejliler, “Matematik ne işe yarar?” sorusuna ne sadece “Matematiğin
kendi içinde anlamı vardır!” gibi soyut ne de “Sen farkında olmasan bile her
şeyin arkasında matematik vardır” gibi genel geçer bir cevap veririz. Biz,
bilimin arkasında ne olduğunu görebilmek ve öğrencilerimizin sezgilerini
kontrol edip matematiksel yaratıcılıklarını geliştirmeyi hedefleriz.
Yanıtlarımızın içini de bu yaklaşım doldurur.
Ortaokulun her kademesinde matematik öğretimini gerçekleştirirken değişen
çağın zorunlu kıldığı teknolojik uygulamaları derslerimizde etkin biçimde
kullanırız. İnteraktif yöntemlerle dersler akışlarını kurgularız ve
disiplinler ya da kuşaklar arası kombinasyonlar oluştururuz. Bir dünya okulu
olarak sadece Türkçe değil aynı zamanda İngilizce tabanlı online kaynaklarla
Matematiksel bilgi adına öğrencilerimizin dünyanın dört bir yanındaki akranları
ile aynı bilgi donanımında yetişmelerini sağlarız.
Ortaokulun her kademesinde Dünya’nın en önemli ve prestijli Matematik
yarışmalarına öğrencilerimizin katılmalarını destekleriz. TED Genel Merkezi’nin
hazırlamış olduğu özgün ve piyasada bulunamayan kaynaklarla; buna ek olarak
yurt dışından edindiğimiz eğitim-öğretim kaynakları ile öğrencilerimizi ulusal
ve uluslararası sınavlara hazırlarız.
Ortaokul öğrencilerimiz Kanguru ve Gauss Contest sınavlarına hazırlanırken
aynı zamanda yabancı ülkelerdeki yaşıtları ile eş zamanlı olarak uluslararası
matematik müfredatlarını yüksek standartlarda ve İngilizce olarak takip
ederler.
BİLİMİN
VE BİLİM EĞİTİMİNİN HER ALANINDA…
Ortaokul akademik yapılanmamız, öğrencilerimizin ortaokul sonunda uygulanan
ulusal sınav LGS başta olmak üzere tüm ulusal ve uluslararası sınavlarda en üst
başarı düzeyine erişmelerine yetecek biçimde planlanır, içeriklendirilir, uygulanır
ve sürekli yenilenir.
BAŞARIMIZI
GÖSTEREN SONUÇLAR VE BU BAŞARIYI SÜREKLİ KILANLAR…
Türk Eğitim Derneği’nin 91 yıllık köklü gelenekleri ve Alanya’da geride bıraktığımız
12 yılın istatistikleri açıkça göstermektedir ki ortaokul öğrencilerimiz
katıldıkları uluslararası geçerliliği olan tüm yabancı dil sınavlarında çok
yüksek ortalamalarla başarılı olmaktadırlar. Bu gerçek ve kanıtlanmış başarı,
Kolejlilerin ortaokul boyunca aldığı eğitimin uluslararası dil standartlarının
üzerinde gerçekleşiyor olmasının sonucudur. TED Alanya Koleji, bu standardı
sürekli yükseltir. İlerlemelerimiz, her yıl Genel Merkezimiz tarafından
uygulanan ve tüm öğrencilerimizin katıldığı sınavlarla takip edilir ve
gereğinde uluslararası sınavlardan önce uygulanan özel geri besleme
çalışmalarıyla (İngilizce destek programlarıyla) pekiştirmeler yapılır.
YURT DIŞINA
AÇILAN KAPILARIMIZ NELER?
Uluslararası perspektifte öğrenimlerini sürdürmek isteyen öğrencilerimiz,
Türk Eğitim Derneği ile Kanada Eğitim Bakanlığı arasındaki özel sözleşmeden
yararlanarak Kanada Öğrenci Değişim Programı ile başka bir ülkede, gerçek okul ortamında Kanadalı öğrenci ve
öğretmenlerle İngilizcenin ana dil olduğu ve tüm disiplinlerin bir arada olduğu
gerçek okul ortamı ve müfredatıyla eğitim alabilirler. Bu deneyim Alanya’da ve
bölgemizde TED Alanya Koleji’nin sahip olduğu gerçek bir ayrıcalıktır. TED
Alanya Kolejliler, bu tecrübelerinden geri döndüklerinde hiçbir kayıp
yaşamazlar ve kendi ulusal müfredatlarına yurt dışı deneyimlerini eklemiş
olarak devam ederler.
ORTAOKULUMUZDA
ULUSLARARASI DENEYİMLER…
Junior Model United Nations (JMUN) platformunda eğitim, ekonomi, sağlık,
güvenlik gibi dünya sorunlarını irdeleyip bu sorunlara çözümler üretebilirler.
Onlar birer Kolejlidir; oluşturdukları önerilerin bazıları “Birleşmiş Milletler
Örgütünde” de ‘önerge’ olarak ele alınır, ‘BM Kararı’ olarak kabul edilir ve
hayata geçirilir. Kolejliler, bu eşsiz deneyimle dünyanın değişimine ortak
olurlar.
YABANCI
DİL ÖĞRENİRKEN…
‘İngilizce Drama’ kulübünde öğrenciler izlemiş oldukları müzikalleri, kendi
uyarladıkları tiyatro oyunlarını sahnelerler. Böylelikle hem özgüvenleri
gelişir hem de kendilerini başkalarının yerine koyarak empati kurmayı
öğrenirler. Küçük yaşta kalabalık önünde kendini ifade edebilme ve hitap etme
becerileri ön plana çıkar.
Her sene gerçekleştirdiğimiz ve artık gelenekselleşen “English Day”
etkinliğimizle çocuklarımızın İngilizce becerilerini en üst düzeyde, bir
tiyatro etkinliğinde sergileyebilmelerine olanak yaratırız. Böylelikle Kolejli
çocuklarımız hem dil hem de sahne becerilerini ortaya koyarlar. İngilizce,
özellikle bu dille yeni tanışan çocukların kâbusu olmaktan çıkar ve rüyalarının
altyazı metnine dönüşür. Kolejimizde bu heyecan verici dönüşüme her yıl
heyecanla tanıklık ederiz.