Fotoğraf Albümü
20 Aralık 2019Türkçe
20 Aralık 2019Bilgi çağının günlük yaşamımıza getirdiği yenilikler, matematik
öğretiminde de bir değişime gereksinim yaratmıştır. Matematikte kavram
ve kuralların birbiri ile çok sıkı bir ilişki içinde olması, bir önce
öğrenilenin bir sonra öğrenilene taban oluşturması ve öğrenilenlerin
örnek ve uygulamalarla desteklenmediği takdirde gittikçe soyutlaşması,bu
dersin öğrenciler tarafından zor bir ders olarak algılanmasına neden
olmaktadır. Günümüzde birçok öğrenci matematikte başarılı
olamayacaklarını düşünerek kaygılanmakta, kendilerine güvenlerini
kaybetmekte ve matematiğe karşı olumsuz tutum geliştirmektedirler.
Bu
gerçekler doğrultusunda okulumuzda MEB Matematik Öğretim Programının
vizyon, amaç ve yaklaşımına uygun olarak yürütülen çalışmalar ile
matematiğin sevilen, kolay anlaşılan, günlük hayata uygulanabilen ve
korkulmayan bir ders haline getirilmesi hedeflenmiştir.
Yeterli
zaman, çalışma ve destek ile “Her öğrenci matematiği öğrenebilir”
ilkesiyle yürüttüğümüz matematik eğitimi çalışmalarımız sayesinde
öğrencilerimizin matematiğin günlük yaşamımızdaki yerinin farkına varıp,
gücünü ve faydalarını takdir edebilmelerini hedeflemekteyiz. Örneğin,
öğrencilerimiz matematiğin sanat veya mimarlık gibi alanlarla
ilişkisinin farkına vardıklarında, matematiğin işlem ve formüllerden
oluşan yapısının yanında esnek ve estetik bir yapıya da sahip olduğunu
öğrenmektedirler.
Biz biliyoruz ki, öğrencilerimiz kendileri
için anlamlı, önemli ve faydalı olan bilgiyi, önceki bilgi ve becerileri
ile ilişkilendirerek kendilerine anlamlı gelecek bir şekilde öğrenme
eğilimindedirler. Öğrencilerimizin hızla değişen ve gelişen dünyaya uyum
sağlamalarını kolaylaştırmak, ilgi ve meraklarını artırmak ve onlarda
öğrenme isteği yaratmak için;
öğrenme ve öğretme ortamlarımız farklı yöntem-teknik, yaklaşım ve kuramlardan yaralanarak düzenlenmekte;
derslerimiz hazırladığımız etkinlik ve çalışma yaprakları ile
zenginleştirilerek, daha eğlenceli, somut ve kolay anlaşılır bir şekilde
işlenmekte,
öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi için çalışmalarımız sürdürülmektedir.